Anläggningar & lokaler

Gym Bygdegården

Gymmet har plats för 5-7 personer samtidigt och du finner vår lokal i Järlåsa Bygdegårds källare. Gymmet drivs av Järlåsa IF i samarbete Järlåsa Bygdegårdsförening.

Läs mer och köp gymkort här ➞

Sporthallen

Sporthallen är vår inomhusanläggning för sport. I sporthallen utövas bland annat badminton, gympapass, handboll, innebandy och volleyboll. Hallen finner du på Gripensvärdsvägen 2.

Schema och bokning hittar du här ➞

Klubblokal

Klubblokalen finner du nära Järlåsa skola. Här finns plats för cirka 20 personer. I lokalen finns ett pentry, kaffebryggare, vattenkokare, tillgång till trådlöst internet (100/10) samt trådlösa högtalare och projektor.

Boka Klubblokalen här ➞

Elljusspåret

Vid skolan finns två elljusspår. Det vänstra spåret är flackt och 1 km långt. Det högra är mer kuperat och 1,5 km långt. Belysningen tänds manuellt via en strömbrytare på värmestugans vägg och lyser därefter i två timmar.

Det finns ett nygammalt spår som är märkt med blåvita markeringar med början efter cirka 500m på 1km spåret. Det är 4.1km räknat från värmestugan. Vintertid prepareras skidspår i elljusspåret när snömängden tillåter.

Järvallen

Vid Järvallen finns en 11-mannaplan, en 7-mannaplan samt en 5-mannaplan alla på naturgräs. Det finns också omklädningsrum och en kiosk som är en öppen under matchdagar. Här firas också midsommar.